1. Voorwaarden

Voorwaarden

Bij het boeken van je vakantie ga je akkoord met onze aankoopvoorwaarden én de reisvoorwaarden vanuit de touroperator, vervoerder of accommodatie.

We vinden het belangrijk dat je onze voorwaarden gemakkelijk kunt lezen. Daarom lees je hier eerst onze voorwaarden in het kort. Scroll je verder naar beneden, dan vind je de uitgebreide uitleg. Lees onze voorwaarden altijd vóór je je vakantie boekt. Heb je een vraag? Neem dan contact met ons op.

Onze aanvullende voorwaarden in het kort:

  • Je boeking is definitief en kan niet kosteloos gewijzigd of geannuleerd worden
  • (Medische) essenties en voorkeuren geef je aan voordat je boekt
  • Meld een klacht altijd tijdens je verblijf
  • Op je aankoop gelden ook de reisvoorwaarden van de uitvoerend touroperator


Bij het boeken van je vakantie ga je akkoord met onze aankoopvoorwaarden én de reisvoorwaarden vanuit de touroperator, verhuurder of accommodatie. Lees voor je vertrek ook de belangrijke reisinformatie goed door, hierin vind je informatie over je visum en je vlucht. Heb je een vraag over je voorwaarden? Neem dan contact op met ons. We helpen je graag verder.
 

Je boeking is definitief

Wanneer je bij Vakanties.nl je vakantie boekt, geef je de volgende bevestiging:

  • Ik ga ermee akkoord dat deze boeking definitief wordt ingeboekt onder de aankoopvoorwaarden van Vakanties.nl en reisvoorwaarden van de uitvoerend touroperator.

Wanneer je dit accepteert en de aanbetaling plaatst is je boeking definitief. Je boeking wordt namelijk direct geplaatst in de reserveringssystemen van de touroperator, vliegmaatschappij of hotel. Hierdoor is het voor ons niet meer mogelijk om je boeking te wijzigen. Let goed op dat je voordat je boekt de juiste namen, preferenties en essenties hebt doorgegeven. 
 

Een wijziging brengt kosten met zich mee

Het kan gebeuren dat je een verkeerde naam hebt ingevuld. Of dat er iets anders gewijzigd moet worden aan je reis. Het wijzigen van vertrekdatum is niet mogelijk, omdat je vlucht al definitief is vastgelegd. Neem voor een wijziging altijd direct contact met ons op. De hoogte van de wijzigingskosten is vooraf niet vast te stellen. Dat hangt namelijk af van de soort wijzigen en de mogelijkheden bij de touroperator. Naast de wijzigingskosten van de touroperator brengen wij ook €25 administratiekosten in rekening.

 

Een annulering brengt kosten met zich mee 

Het kan gebeuren dat je niet meer op reis kunt. Je reis moet daarom geannuleerd worden. Dit kan uitsluitend schriftelijk door de hoofdboeker. Vraag de annulering aan via je Mijn Vakanties.nl-account of stuur een e-mail naar help@vakanties.nl. Vermeld in je e-mail het boekingsnummer in het onderwerpveld. Je vindt het boekingsnummer o.a. in je boekingsbevestiging. 

Wanneer een verzoek tot annulering op een zon- of feestdag wordt ingezonden geldt de annuleringstermijn van de eerstvolgende werkdag. Deze termijn is bepalend voor de te betalen annuleringskosten. Je annuleringskosten zijn niet gelijk aan de aanbetaling. De kosten zijn afhankelijk van voorwaarden van de betreffende touroperator. Daarnaast rekenen wij €50 administratiekosten.

 

(Medische) essenties en voorkeuren geef je aan voordat je boekt

Je reist met een rolstoel of je wil graag een extra babystoeltje. Dit noemen we (medische) essenties en voorkeuren. Een (medische) essentie of voorkeur geef je altijd vóór het maken van de boeking aan ons door. Wij controleren dan eerst mogelijkheden en beschikbaarheid bij de touroperator, accommodatie- of luchtvaartmaatschappij. Een aanvraag kan tot uiterlijk 4 weken voor vertrek. Voor het aanvragen van een medische essentie bij de accommodatie of aangepast transfer kunnen kosten in rekening gebracht worden. Wij stellen je hiervan vooraf op de hoogte. Zo kom je niet achteraf voor verrassingen te staan.

Let op: wanneer je niet voorafgaand aan je boeking contact met ons hebt opgenomen, kunnen we helaas niet garanderen dat de accommodatie over voldoende beschikbaarheid of mogelijkheden beschikt. In dat geval zijn wijzigings- of annuleringskosten voor eigen rekening.

 

Meldplicht bij klachten

Als reiziger heb je een meldplicht bij een klacht tijdens je reis. De meeste klachten kunnen direct via de receptie of reisleiding opgelost worden. Kom je er niet uit? Wacht dat niet tot je thuis bent. Meld je klacht direct bij onze klantenservice. Heb je tijdens je reis geen melding gemaakt van je klacht? Dan zijn wij niet verplicht deze in behandeling te nemen.

Als je klacht niet tot tevredenheid is opgelost, kun je tot uiterlijk 24 maanden na afloop van je reis het geschil schriftelijk voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen, te bereiken via de link: www.sgc.nl



Verzekeringen

Ga altijd verzekerd op reis. De kosten die je maakt tijdens een noodsituaties worden door je reisverzekering gedekt. Zonder reisverzekering zijn kosten voor eigen rekening.

  • De algemene voorwaarden van de Kortlopende Reisverzekering vind je hier.
  • De algemene voorwaarden van de Kortlopende Annuleringsverzekering vind je hier.
  • De algemene voorwaarden van de Doorlopende verzekering voor reizen vind je hier.



Privacy

Vakanties.nl hecht veel waarde aan jouw privacy en het zorgvuldig omgaan met jouw gegevens. Lees onze privacy- en cookieverklaring voor meer informatie.



Er gelden reisvoorwaarden van de touroperator

Heb je een flexibele vakantie geboekt van Vakanties.nl? Dan gelden er aanvullende reisvoorwaarden: 


Boek je een vakantie bij ons van een andere touroperator? Dan gelden er aanvullende reisvoorwaarden van deze touroperator. In de laatste stap voor je definitieve boeking vragen we je akkoord te gaan met deze voorwaarden. De voorwaarden van de touroperator bepalen o.a. annulerings- en wijzigingskosten.

Bekijk hier de reisvoorwaarden van:


Bekijk ook:
Copyright GIATA 2015-2019, client ref. 126659     17:14:50 | 0,09 | Vakanties | NMT-WEB-123 TourWeb © NetMatch
nm-pixel