Boek nu, betaal later
Geen boekingskosten
  • ANVR
  • Calamiteitenfonds
  • SGR
  • Ideal
  • BanContact
  • Mastercard
  • Visa

Het coronavirus en jouw vakantie

Heb je vragen over corona en jouw vakantiebestemming en wil je graag iemand spreken van ons klantenservice team? We helpen je graag!

Neem contact op met onze

Alles over de verplichte PCR-test en de vergoeding Alle veel gestelde vragen

Laatste update: 22 april 2022

Op dit moment ervaren wij extreme drukte door vragen over de verplichte PCR-test. Deze informatie kun je snel vinden in de reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken en het overzicht op deze website. We willen je vriendelijk verzoeken om deze websites goed te bekijken en ons alleen te bellen als er informatie over jouw bestemming ontbreekt.

Vanaf 16 februari 2022 past het ministerie van Buitenlandse Zaken de reisadviezen van veel landen binnen en buiten de EU aan naar de reisadviezen vóór de coronapandemie. In veel gevallen zijn er wel inreisbeperkingen en maatregelen op bestemming, maar de corona situatie geeft niet langer de doorslag voor het reisadvies van een land. Vanaf nu wegen alle veiligheidsrisico's weer mee in het bepalen van een reisadvies.

Hou de reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken goed in de gaten voor het boeken van je vakantie en in aanloop van je vakantie. Ondanks de versoepelingen zijn er nog steeds maatregelen en inreisbeperkingen van kracht. De kleur van een land zegt namelijk niets over de inreisbeperkingen van een land en de maatregelen op de bestemming. Een land kan bijvoorbeeld een groen reisadvies hebben, maar alsnog inreisbeperkingen hanteren voor vakantiegangers.

Voor ieder land geldt een ander advies. Deze adviezen kunnen veranderen. Daarom adviseren we je om altijd het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken te controleren bij het boeken van en in aanloop naar je vakantie.

In principe gaan onze vakanties gewoon door, tenzij een land een rood reisadvies heeft. Wanneer je boeking onder onze geldteruggarantie valt, kan je in het geval van een oranje reisadvies kosteloos annuleren. Dit geldt alleen voor boekingen gemaakt tot en met 28 februari 2022. Hierover dien je zelf contact met ons op te nemen binnen twee weken voor vertrek. Duurt het nog langer dan twee weken tot je op vakantie gaat? Dan willen we je vragen om nog even geduld te hebben. Reisadviezen kunnen namelijk nog veranderen.

Voor alle andere annuleringen rekenen wij annuleringskosten. Meer informatie over annuleringskosten lees je hier.

Het RIVM verplicht alle reizigers die per vliegtuig naar een bestemming afreizen om binnen 24 uur voor vertrek een gezondheidsverklaring in te vullen. Dit formulier is verplicht voor zowel de heen- als terugreis. Let op dat deze eis vanuit de Nederlandse overheid komt. Het land waarnaar je op vakantie gaat kan ook aanvullende documenten vereisen. Welke informatie van toepassing is op jouw vakantieland vind je terug op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Je bent zelf verantwoordelijk voor het regelen van de juiste documenten.

We werken samen met verschillende touroperators. Zo verkopen we ook reizen van TUI en FTI. Elke reisorganisatie hanteert zijn eigen regels. Wanneer jouw vakantie niet doorgaat door het coronavirus nemen we persoonlijk contact met je op.

Waar vind ik mijn uitvoerende touroperator?

Wie jouw uitvoerende touroperator is, vind je terug op de volgende plekken:

  • Op je factuur
  • Op je reisbescheiden

Kan je het hier niet vinden? Vraag het onze digitale medewerker Vera! Je start een chat door op het gele bolletje te klikken.

Op dit moment worden de volgende maatregelen globaal toegepast. Check voor je vertrekt altijd de lokale regels op de website van Buitenlandse Zaken. Veel maatregelen gaan over het dragen van een mondkapje. Zorg er dus voor dat je deze zelf mee je hebt!  🛃 Op de luchthaven

  • Mondkapje verplicht op de luchthaven en tijdens boarden.
  • Verplicht om een ingevulde gezondheidsverklaring mee te nemen. Hier is geen doktersverklaring voor nodig.

🛫 Je vlucht

  • Contactloos inchecken en boarden.
  • Mondkapje verplicht.
  • Lucht wordt gefilterd.
  • Speciale training voor staff en crew.

🚌  Je transfer

  • Je transfer is gedesinfecteerd.
  • Je chauffeur wordt dagelijks getest.
  • Mondkapje volgens lokale regels.

🏠 Je verblijf

  • Lokale vertegenwoordiging via Whatsapp, Skype of Telegram.
  • Verhoogde frequentie van schoonmaak en desinfectie gedurende je verblijf.
  • Fysieke afstand voor staff en gasten, ook in het zwembad. 
  • Extra hygiënemaatregelen bij restaurants, bijv. bediening aan tafel i.p.v. lopend buffet.

Er kunnen geen rechten worden ontleent aan eventuele foutieve informatie of verouderde op onze website. De informatie op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken blijft altijd leidend.