Dit geldt voor jouw vakantie

✈ Heel veel vakanties worden geschrapt

Wij werken samen met verschillende soorten reisorganisaties. Zo verkopen we reizen van TUI en FTI, maar ook vakanties uit ons eigen aanbod onder het label van Vakanties.nl. Iedere reisorganisatie, ook wel touroperator genoemd, hanteert zijn eigen regels in deze situatie. Veel hebben besloten om reizen te schrappen. We nemen met iedereen persoonlijk contact op als de vakantie geannuleerd wordt. Opgesomd zijn dat de volgende:

 

Annuleringen voor vertrek tot en met 31 mei:
  • Vluchten van SunExpress naar Turkije
Annuleringen voor vertrek tot en met 10 juni:
  • Vakanties.nl
  • TravelAssist
  • Vluchten van Transavia (m.u.v. een aantal vluchten naar Malaga, Faro, Lissabon en Athene). 
Annuleringen voor vertrek tot en met 14 juni:
  • FTI
Annuleringen voor vertrek tot en met 15 juni:
  • Vluchten van SunExpress naar luchthavens Bodrum (BJV) en Dalaman (DLM)
Annuleringen voor vertrek tot en met 18 juni:
  • TUI
Annuleringen voor vertrek tot en met 25 juni:
  • Corendon
  • Alltours

 

Waar vind ik mijn uitvoerende touroperator?

Wie jouw uitvoerende touroperator is, vind je terug op de volgende plekken:
  • Op je factuur
  • Op je reisbescheiden
Kan je het hier niet vinden? Vraag het onze digitale medewerker Vera! Je start een chat door op het gele bolletje te klikken. 

 

 

Hoe zit het met reizen naar specifieke landen? 

Op dit moment zijn veel landen met elkaar in gesprek over wanneer ze weer toeristen toelaten en op welke manier ze dat gaan regelen. Her en der hoor je wat data, maar hiervan is nog niets bevestigd. Zodra deze bevestiging er wel is, brengen we iedereen natuurlijk zo snel mogelijk op de hoogte.

 

Krijg ik mijn geld terug?

Voor alle vakanties die geannuleerd worden vanwege een negatief reisadvies, inreisverbod, onveilige situatie of omdat de touroperator beslist om de reis te annuleren, wordt er een speciale SGR Corona-Voucher uitgegeven. Op deze pagina vind je meer informatie over de voucher. 

 

✈ Jouw vertrek is later

Dan vragen we om je geduld. Wij behandelen eerst alle boekingen op volgorde van vertrek. In de tussentijd hopen we op een verbetering in de situatie. We vragen je daarom vriendelijk om géén contact op te nemen met onze klantenservice, wij nemen contact op met jou. De situatie rondom het Coronavirus geeft géén mogelijkheid tot het uitstellen van de restantbetaling. We verzoeken je daarom vriendelijk om je restantbetaling altijd te voldoen conform de afspraak op de uiterlijke betaaltermijn!
 

 

Kan ik kosteloos omboeken als ik later vertrek?

Veel reisorganisaties hebben besloten om hun reizen te schrappen. Iedereen die een vakantie gepland had staan voor deze periode, is inmiddels op de hoogte gebracht. 

Heb je een vakantie gepland staan met het vertrek later in het jaar? In dit geval kunnen we geen bevestiging geven over of de vakantie doorgaat of niet. Hierin zijn we compleet afhankelijk van alle partners waar we mee samenwerken. We begrijpen heel goed dat deze onzekerheid niet fijn is, maar op dit moment is er simpelweg nog geen duidelijkheid over. 

Wil je toch liever alvast annuleren? Dat kan natuurlijk altijd. Houd er dan wel rekening mee dat de kosten voor jezelf zijn. Meer informatie over het annuleren van je vakantie vind je hier. 

Copyright GIATA 2015-2020, client ref. 126659     08:33:19 | 1,25 | Vakanties | NMT-WEB-121 TourWeb © NetMatch
nm-pixel