24/7 bereikbaar
Geen boekingskosten
  • ANVR
  • Calamiteitenfonds
  • SGR
  • Ideal
  • BanContact
  • Mastercard
  • Visa
Goed nieuws: alle landen uit de EU hebben nu code groen of geel. Lees hier wat dat betekent voor jouw vakantie.

Mijn betaling en het Coronavirus

De situatie rondom het coronavirus en je vakantie zorgt voor veel onzekerheid en vragen. Hieronder bespreken we de belangrijkste vragen rondom het coronavirus en de betaling van je vakantie. Staat jouw vraag/antwoord er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice, we helpen je graag!

De kans is groot dat jouw vakantie deze zomer gewoon doorgaat. In dat geval zal je jouw vakantie nog moeten betalen. De betaling van je vakantie dient binnen het normale betaaltermijn van 6 weken voor vertrek (voor vakanties met TUI is het betaaltermijn 3 weken) volledig voldaan zijn.

In het geval van een negatief reisadvies, inreisverbod of omdat de touroperator beslist om de reis te annuleren, wordt de vakantie kosteloos geannuleerd. Pas wanneer we zeker weten dat de vakantie géén doorgang kan vinden, annuleren wij jouw vakantie kosteloos.  We hebben inmiddels alle coronavouchers terugbetaald en werken nu uitsluitend met de geldteruggarantie. Lees hier meer over onze geldteruggarantie.

In bijna alle situaties worden de kosten niet gedekt door verzekeraars. Dat geldt ook voor de reis- en/of annuleringsverzekering die je via ons hebt afgesloten. De Europeesche dekt namelijk geen schade gemaakt door het Coronavirus. In uitzonderlijke gevallen zijn er verzekeringen die wel een vergoeding stellen. Daarom adviseren we om altijd contact op te nemen met de desbetreffende verzekeraar.  Bekijk ook deze video uit de uitzending van Kassa (4 april 2020) voor meer informatie: